• [:nl]bagage[:en]luggage[:]
  • [:nl]onze mooie tuin[:en]our beautiful garden[:]
  • [:nl]op het station[:en]at the railway station[:]
  • Schiphol Airport
  • biltong
  • [:nl]mooi Namibië[:en]beautiful Namibia[:]
  • [:nl]snacks op het vliegtuig[:en]snacks on the plane[:]
  • [:nl]Walvisbaai[:en]Walvis Bay[:] Airport
  • [:nl]droom groot[:en]dream large[:]
  • [:nl]walvis botten[:en]whale bones[:]

We zijn in Walvisbaai

geplaatst in: Afrika 2016, Avonturen, Namibia | 23

Gisteren, 27 juli zijn we in Walvisbaai aangekomen.

Het was een lange reis, van ’s morgens half tien thuis weg tot de volgende dag 11:30 bij onze B&B in de stad Walvisbaai.

2016-07-26 08.25.102016-07-26 14.36.26Veel valt er niet over de reis te vertellen trouwens, ja dat vliegtuigen altijd zo krap zijn voor mij met m’n 2,03 m. en dat slapen dus ook best lastig is ook al hadden we een emergency exit seat. Het eten op de vlucht was okee, de wat zoete Duitse witte wijn die Lufthansa en Air Namibia schonken was ook best binnen te houden.

De aankomst op Windhoek Airport was op z’n minst verrassend te noemen, niet vanwege de terminal zelf, de voorzieningen waren okee, een beetje African style, maar behoorlijk goed afgewerkt. Maar vooral vanwege de temperatuur, was het thuis en onderweg in Frankfurt nog 25+C, hier was het koudddd, om 5 uur toen we aankwamen zeiden ze dat het -6C was, dat geloof ik niet, volgens mij was het wel onder 0, maar als je 5 uur in de transithal moet wachten in je zomerkleding dan is dat best koud…
Gelukkig waren er wel restaurantjes open waar we warme koffie en thee konden krijgen zodat we de tijd enigszins beschut konden doorbrengen in de warmte van de keuken.

Om 10 uur vertrok het vliegtuig uit Windhoek naar Walvisbaai, een mooie vlucht over zonnig Namibië.
Onderweg kregen we nog een sapje en een zakje biltong, gedroogd rundsvlees, als snack. Sonja kreeg een appel 😉

2016-07-27 10.15.48-12016-07-27 10.16.082016-07-27 10.18.06Walvis Bay Airport was ook verrassend, gloedjenieuw met alle faciliteiten die je van zo’n regionaal vliegveld (op een Europese luchthaven) kunt verwachten, super luxe. We werden opgehaald door Ancu, een jonge man die zich via het 4x4Community forum had aangeboden om ons op te halen, super gastvrij. Hij woont en werkt in Walvisbaai en haalde ons gewoon zomaar op, Namibische gastvrijheid.

2016-07-27 11.09.29Om half twaalf waren we bij onze B&B, 10de Laan B and B, we hadden daar een kamer geboekt maar kregen voor dezelfde prijs een heel huis! Prachtig, een eigen keuken, badkamer, woonkamer met TV en 3 slaapkamers. We hebben maar meteen onze spullen uitgepakt en in de ruime kasten gelegd.

Daarna even de benen strekken en naar Sharaf Shipping Agency gelopen, zij zorgen voor de havenformaliteiten om Milady Landy te importeren. We werden hartelijk ontvangen door twee dames die ons koffie en thee presenteerden. Onze contactpersonen, Capt. Nik en Mandy waren gaan lunchen. Nik was direct heel hartelijk en wilde alles weten van onze reis en hoe we gelogeerd waren. Mandy nam een wat langere lunch, dus wij zijn even de buurt wezen verkennen en hebben de Pick and Pay ontdekt om onze boodschappen te doen. Toen we terugkwamen bij het kantoor stond Mandy te praten met twee andere overlanders met een Belgische auto.
Mandy is een heerlijk mens, heel open en ze geeft veel informatie die we nog niet hadden. We spreken af dat we morgen de papieren die we hebben meegenomen zullen langs brengen.

’s Avonds eten we nog een paar sneetjes brood met kaas en drinken een glas wijn, daarna blijkt op de televisie de film Ice Age te zijn, ik val daar heerlijk bij in slaap terwijl Sonja nog moeite doet om het verhaal te volgen.

Ons bed is erg welkom om 19:30, een lekker bed met voldoende beenruimte (als ik het een beetje aanpas).

Vandaag, 28 juli is een uitslaap/uitrust/bijpraat- en ontdek-dag, met andere woorden, de vakantie is begonnen.

Vanmorgen zijn we bij Sharaf langs geweest en moesten we een computerwinkel zoeken voor een kabel voor de laptop die niet blijkt op te laden met de standaardkabel. Gelukkig was dat snel gefixt ook dankzij Mandy die ons een goed advies gaf.

Onderweg een kopje koffie bij 4orty4ours, met een goed advies op de klok.
2016-07-28 12.24.32Later nemen we een taxi naar de haven waar een bibliotheekboot ligt die te bezoeken is, helaas is de toegang gesloten, de boot vaart vandaag af…
We gaan dan maar naar de waterfront, een gebiedje waar toeristische tochten worden georganiseerd en waar leuke kleine kroegjes en restaurantjes zijn, we drinken een biertje en bekijken de pelikanen die zitten te chillen.

2016-07-28 14.44.56 2016-07-28 14.14.01Lekker zo’n dagje niks…

Volgen Gert Jan:

Ik ben de restaurateur, bouwer, chauffeur en monteur van Milady Landy.
Ik heb deze website gebouwd en schrijf veel van de stukjes.
Ik fotografeer graag, het resultaat kan je bewonderen op deze site.

Email: GertJan@MiladyLandy.nl

Laatste berichten van

23 Responses

1. Michiel ter Haar

Great to read!
    Have fun mum & dad!

Liefde.

Gert Jan

Thanks my son, we hebben het goed!!

liefs van papa (en een slapende mama)

2. Petra

Leuk jullie te volgen zo! Een goed begin is het halve werk. Ik ben wel benieuwd of de verhalen net zo lang blijven als dat ze nu zijn in de loop der tijd 😉 Enjoy! X

3. Lia

Dat was al n hele ervaring op zich. ?
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Te lezen wat jullie zoals ervaren.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Grts Lia.

4. Veerle Huinen

Klinkt als een goede start! Geniet en groot dromen doen jullie al!

5. Sandra Wijkhuisen

This all Reading gives me a fairly good idea how relaxed You are and enjouing yourselfs. Take care and enjoy the rest of your time. X

6. Adriënne

Leuk om jullie te volgen! Geniet van elke minuut!

7. Saskia

Ziet er goed uit…. Almost realtime ready to go!
    ?

8. Marianne

Leuk om jullie te volgen. Volgend jaar willen we zelf met een 4×4 Door Namibië gaan toeren. Vast wat voorpret en alle tips zijn welkom.
    Geniet van jullie reis.

Hallo Marianne,

Leuk dat je ons volgt, we zijn nu nog in afwachting van het inklaren van Milady Landy bij de douane, de papieren uit Nederland doen er wat langer over dan verwacht…
      Dat geeft ons de kans om wat te acclimatiseren (het is hier winter en dat voel je vooral ’s morgens en ’s nachts) in onze B&B en de stad en de omgeving te verkennen. We doen nu veel te voet en met de taxi. Walvis Baai is een nogal saai stadje, maar vandaag hebben we een taxi gepakt naar Swakopmund (N$ 70 enkele reis = € 4 voor ons beiden). Daar is iets meer te beleven, best een mooi stadje, het lijkt een beetje Duitsland in Afrika zie ik al tegen Sonja.

De tips tot nu toe:
      – er zijn veel mensen die met een 4×4 door Namibië reizen, veel bakkies met daktent (Toyota Hilux e.d.) waarin Europeanen reizen. De auto’s lijken me best comfortabel, maar wat ik begrijp behoorlijk basic uitgerust, dus bedenk vooraf wat je denkt nodig te hebben buiten de std. uitrusting.
      – Verder zijn er in de grotere steden winkels en supermarkten waar je echt alles kunt krijgen voor heel redelijke prijzen, vaak zelfs goedkoper dan bij ons (vb. deoroller voor € 1,30). Je hoeft dus geen voorraden mee te nemen. Ook bv. kleding is heel goed en goed geprijsd te koop, dus overweeg je om safarikleding of andere safari-gear te kopen, doe dat hier.
      – De mensen zijn heel vriendelijk en oprecht behulpzaam, zoals eigenlijk overal waar wij in Afrika gereisd hebben.
      – Het is nu winter, voor jou niet van belang denk ik, maar het kan behoorlijk koud zijn, maar dat schreef ik al.
      – Kaarten en reisboeken zijn hier goed te krijgen, maar wil je je vooraf inlezen dan is het handig die in Nederland te kopen, bijvoorbeeld bij de reiswinkel De Zwerver of de Reisboekhandel. Ik heb ook de digitale reisgidsen van Lonely Planet meegenomen, die zijn voor $5 te koop bij Lonely Planet als je hun aanbiedingen afwacht (inschrijven op de nieuwsbrief of het forum).
      – Heel veel info heb ik ook van het 4×4 Community Forum gehaald, echt heel veelzijdig en met heel behulpzame forumleden.

Meer tips volgen…

Groetjes, ook namens Sonja,

9. Marianne

Volg jullie met veel plezier. Volgend jaar willen we ook een rondreis door Namibie gaan maken. Een hele fijne vakantie en alle tips zijn welkom. Marianne uit Zierikzee

10. Jacqueline

Fijn dat de reis en de start goed zijn gegaan! Wij zijn erg benieuwd of jullie Lady al weer hebben?!

Hoi Jacqueline,

Milady Landy is aangekomen in de haven van Walvisbaai alleen wij kunnen er niet bij. We wachten op de Carnet de Passage, een grensdocument, dat ik op 15-7 al verstuurd heb uit Breda met DHL. Helaas komt DHL z’n slogan “Makkelijk en snel pakketten ontvangen en versturen” niet na. Misschien dat de port agent eind deze week de papieren ontvangt en dan de auto kan inklaren, hmmm.
      Hoe dan ook, we moeten nog geduld hebben en onze tijd besteden in het redelijk saaie Walvisbaai.

Groetjes van Gert Jan

11. NatinA

Met veel nieuwsgierigheid zijn we jullie blog aan het volgen! Jammer dat de papieren er zo lang over doen. Maar zo te lezen loopt de rest wel goed. Nog een beetje geduld dus! Dit is iets dat je leert als je lang op reis gaat 🙂
    Wij zijn aan het wachten op een datum in september om te verschepen.

Pura Vida
    NatinA

Thank you Bryan,
      Unluckily we could not pass your home in Spain this year.
      We will certainly get another chance to meet one another.

Have a good summer,
      Best regards, Sonja and Gert Jan

12. gonny hendriks

Hoi Gert-Jan en Sonja

Leuk om jullie zo te volgen. Geniet van de maanden weken dagen uren en minuten.
    Dan kunnen wij ook van jullie avonturen mee genieten.

Liefs Gerard en Gonny

13. bryan

I trust I will recover from my chagrin by the time of your next visit